- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „Atsako advokatai“ papasakojo advokatas Edmundas Rusinas.
„Jei transporto priemonė valdoma žiemą, kai reikalingos žieminės padangos, bet padangos yra vasarinės, asmuo patraukiamas administracinėn atsakomybėn, skiriama bauda“, – sakė advokatas.
– O jei jis nekaltas dėl avarijos?
– Nesvarbu. Jeigu vyksta reidas, sustabdomas automobilis ar pan., tai yra traktuojama kaip pažeidimas, už tai skiriama bauda. Bet kokiu atveju yra naikinamas techninės apžiūros dokumentas. Blogiausia, jei nutinka eismo įvykis ir nukentėjusiajam išmokama pinigų suma, tai draudikas, kuris išmoka tą pinigų sumą, turi atgręžtinio reikalavimo teisę – iš įvykio kaltininko susigrąžinti tuos pinigus.
– Tai žiemos metu važiuodamas su vasarinėmis padangomis nukentėjusysis vis tiek užtraukia papildomų problemų ir jis gali negauti išmokos iš civilinio draudimo?
– Išmoką nukentėjusysis gaus visada, nes transporto priemonė yra apdrausta, tačiau išmokėjęs išmoką draudikas, priešingai negu jei automobilis būtų techniškai tvarkingas, nebeturi atgręžtinio reikalavimo teisės, vadinasi, nebegali reikalauti tos sumos, kurią sumokėjo nukentėjusiajam. Jeigu padangos žiemą yra vasarinės, draudikas visą sumą reikalaus atlyginti. Tačiau yra viena išlyga – turi būti priežastinis ryšys tarp pasekmės ir veiksmų. Pavyzdžiui, automobilis stovi prie šviesoforo, t. y. transporto priemonė nejuda, pagal teisės aktus, įstatymą, gali būti traktuojama, kad nebuvo priežastinio ryšio, nes automobilis stovėjo. Tačiau jeigu transporto priemonė judėjo, bet kokiu atveju pasekmė bus netinkamos padangos.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Dabar laikas keisti padangas iš žieminių į vasarines. Ar galioja tas pats?
– Galioja padangoms, kurios yra dygliuotos, t. y. jeigu vasarą yra naudojamos dygliuotos padangos, pasekmė yra ta pat. Jeigu vasarą naudojamos žieminės padangos, rekomenduojama jomis nesinaudoti, tačiau kokių nors poveikio priemonių, sankcijų už tai nėra. Tačiau už dygliuotų naudojimą – tas pats, t. y. bauda, techninės apžiūros dokumento panaikinimas ir tuo pačiu regreso teisė į tą, ką išmokėjo draudikas nukentėjusiajam.
– Kitas labai aktualus sezoninis dalykas – susidūrimai su laukiniais žvėrimis. Jei neturiu kasko draudimo, tai yra mano nuostoliai ar draudimo bendrovė, valstybė, kas nors juos dengia?
– Jei neturite kasko draudimo arba neturite specialaus draudimo nuo susidūrimų su laukiniu gyvūnu, kuris yra kaip priedas prie privalomojo draudimo, draudimo santykių metu jūs negalite reikalauti atlyginti žalą. Tačiau tai neužkerta kelio bendra tvarka kreiptis į teismą. Šiuo atveju kadangi laukiniai gyvūnai taip pat turi savininką – jis yra valstybė – galima kreiptis į teismą, atsakovu nurodant valstybę, ir reikalauti žalos atlyginimo. Tai nėra paprasta, nes ieškovas, t. y. tas, į kurio automobilį atsitrenkė gyvūnas, turi įrodyti neteisėtus veiksmus, priežastinį ryšį, pasekmes ir žalą. Pavyzdžiui, jei nėra ženklinimo, požeminių perėjų gyvūnams ir pan., įrodinėjimas gali suponuoti tai, kad valstybė turės atlyginti žalą.
– Ar daug tokių ginčų yra teismuose? Kokios patirtys?
– Ginčų iš tiesų yra nemažai, bet jeigu asmuo neturi draudimo, tikrai nedaugeliu atveju teismai tenkina tokius ieškinius ir priteisia žalą iš gyvūnų savininkų, t. y. iš valstybės. Tai yra gana sudėtingos bylos, todėl rekomenduoju, jeigu neturite kasko draudimo, įsigyti tikrai nebrangų draudimą nuo susidūrimo su laukiniais gyvūnais.
– Kokios yra išmokamos sumos? Ar dideli nuostoliai patiriami susidūrus su gyvūnu?
– Priklauso nuo situacijos, nuo automobilio, jo vertės, tačiau sumos varijuoja, ir triženklės, ir penkiaženklės gali būti.
– Galbūt turite dar kokių nors patarimų dėl sezoninių nelaimių, laukinių gyvūnų. Kaip vairuotojai, neįsigiję draudimo, gali saugotis?
– Kalbant juridiniu aspektu, mes visada rekomenduojame tiems asmenims, kurie valdo transporto priemones, turėti tikrai nebrangų papildomą draudimą nuo susidūrimų su laukiniu gyvūnu arba, esant reikalui, visgi pabandyti įrodyti atsakingų institucijų kaltę, bet čia rekomenduotina turėti ir specialistą patarėją, kuris padėtų tai padaryti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?18
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...