- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors pareigūnai kelio ruožuose, pažymėtuose ženklu „Gyvenamoji zona“, dažniausiai fiksuoja draudžiamą automobilių lenkimą, gyventojams kliūva ir per dideliu greičiu praskriejantys vairuotojai, ir jų keliamas triukšmas. Kokios taisyklės galioja gyvenamojoje zonoje ir kuo skundžiasi gyventojai, LNK išsamiau papasakojo Šiaulių kelių policijos atstovas Teisutis Beržinskas.
– Padaugėjo pranešimų ir besiskundžiančiųjų. Kas vyksta? Kokių Kelių eismo taisyklių (KET) nepaiso vairuotojai?
– Norėčiau pradėti nuo to, kad gyventojai, norėdami būti saugesni savo gyvenamojoje aplinkoje, kreipiasi į savivaldybės instituciją išduoti leidimus įrengti kelio ženklus „Gyvenamoji zona“, tikėdamiesi, kad vairuotojai laikysis taisyklių ir tai apsaugos juos nuo nelaimių. Šiuo metu tikrai yra didelis skaičius gyventojų, kurie kreipiasi ir nori tų ženklų, bet įrengus ženklus automatiškai atsiranda ir pareigų vairuotojams. Yra keturi punktai, kuriuos vairuotojai turėtų žinoti ir jų laikytis. Dažnai gauname klausimų, koks greitis leidžiamas gyvenamojoje zonoje, dažnai vairuotojai maišo 20 ar 30 km/val. Maksimalus leistinas greitis yra 20 km/val. Taip pat draudžiama laikyti užkurtą transporto priemonę, galima laikyti tiek, kiek reikia nusivalyti langus. Draudžiama parkuoti sunkiasvorį transportą, autobusus, to dažnai vairuotojai nežino ir nepaiso. Ir visai neseniai atsiradęs reikalavimas – gyvenamojoje zonoje draudžiama lenkti. Šį pažeidimą fiksuojame dažniausiai ir bauda yra tikrai nemaža – nuo 170 iki 230 eurų. Vairuotojai labai nustemba sužinoję, kad už tai gali būti baudžiami. Taip pat norėčiau priminti, kad gyvenamojoje zonoje pėstieji, dviratininkai turi pirmenybę, jie neturi trukdyti transporto priemonių, tačiau jie turi pirmenybę prieš transporto priemones.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Sakėte, kad pažeidimų daugėja, gyventojai skundžiasi. Koks yra tas padaugėjimas? Kokių pažeidimų dažniausiai pastebi gyventojai?
Vairuotojai labai nustemba sužinoję, kad už tai gali būti baudžiami.
– Gyventojai prašo matuoti greitį, kad atvažiuotume ir vykdytume tikslines priemones su greičio matuokliais, stebėtume. Atsiunčia ir filmuotos medžiagos, deja, greičio iš filmuotos medžiagos neįvertinsi. Pranešimų padidėjimas juntamas geru oru, tikriausiai daugiau laiko žmonės leidžia tvarkydamiesi aplinką, atsidaro langus, daug pranešimų gauname dėl triukšmo iš gyvenamųjų zonų.
– Minėjote prevencines priemones, bet ar imatės kažkokių papildomų? Galbūt, jeigu vyksta pastovūs pažeidimai, atsiranda specialūs kalneliai ar dažniau trikojį greičio matuoklį galime išvysti?
– Taip, jūs teisi. Kreipiamės ir į savivaldybę dėl infrastruktūros pakeitimų, į Saugaus eismo komisiją. Tik gyvenamosios zonos yra tankiai apgyvendintos, kalneliai, kaip jūs įvardijote, arba plato, nėra sprendimo būdas, kadangi atsiranda triukšmo, dūmingumo, vibracijų ir šalia gyvenamųjų namų jie nėra rekomenduotini. [...] Dėl greičio matavimo prietaisų – taip, naudojame ir gana aktyviai mūsų to prašo, tad tą kontrolę mes aktyviai ir vykdome.
Pakalbinti gyventojai sakė pastebėję pokyčių, tačiau ramybės neduoda ne tik automobiliai: „Prilėtina labai daug kas, nes čia labai daug nubausta buvo, tai daug kas jau žino“, „Visaip būna. Dažnai prilėtina. Kartais ir truputį greičiau pravažiuoja“, „Didesnė problema dėl dviratininkų. Šituo takeliu ir pėstieji vaikšto, ir dviratininkai važiuoja, tai jų reikia baimintis. Kiekvienas dviratininkas turi skambutį, bet niekada nepaskambina. Eini nusisukęs, tau iš už nugaros visu greičiu pralekia.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?18
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...