- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Statybos konstrukcijų gamyklą pernai atvėrusi „VMG Lignum construction“ jau pradėjo eksportuoti savo produkciją į Australiją. Įmonės valdybos pirmininkas Mindaugas Kozinecas teigia, kad šios rinkos atvėrimas užtruko pusantrų metų, o sėkmė joje gali padėti užmegzti prekybos ryšius ir Naujoje Zelandijoje.
Pasak M. Kozineco, pirmoji sutartis su Australijos klientais buvo sudaryta dar praėjusiais metais.
„Viskas prasidėjo nuo nuotolinių susitikimų 2022-aisiais, vėliau sekė gyvi vizitai, o jau praėjusį rugsėjį į Australiją išplaukė pirmieji konteineriai. Mūsų pardavimo komanda toliau tęsia derybas su kitais potencialiais klientais šiame regione, taigi neilgai trukus tikimės sudaryti daugiau kontraktų, o ilgainiui – atverti ir N. Zelandijos rinką“, – pranešime sakė M. Kozinecas.
Anot jo, vien šiais metais įmonė Australijai planuoja parduoti apie 2 mln. metrų dvitėjinių sijų (I-joist) ir apie 30 tūkst. kub. metrų sluoksninės lukšto medienos sijų (LVL). Ilguoju laikotarpiu į Australiją eksportuojamos LVL produkcijos kiekį „VMG Lignum construction“ ketina padidinti daugiau nei 60 proc.
M. Kozineco teigimu, potencialo didinti eksporto mastą į Australiją netrūksta, nes ji yra viena didžiausių inžinerinės medienos gaminių naudotojų pasaulyje.
Nors beveik ir nereikia konkuruoti su vietiniais gamintojais, tai tenka daryti su pasauliniais – į tokią patrauklią rinką kaip Australija eksportuoja JAV, Kinija ir Europos šalys.
„Australijos rinka mažiau nukentėjo dėl palūkanų normų kilimo Europoje bei JAV, be to, į žemyną gyventi atvykstančių imigrantų kiekis toliau auga, todėl aktyvėja ir gyvenamųjų būstų statyba. Skaičiuojama, kad metinis inžinerinės medienos poreikis šioje rinkoje yra apie 250–300 tūkst. kub. metrų, o vietoje veikia tik vienas tokios produkcijos gamintojas“, – sakė M. Kozinecas.
Anot jo, vidaus pramonei negalint atliepti viso žemyno paklausos, didelė dalis produkcijos yra importuojama.
„Nors beveik ir nereikia konkuruoti su vietiniais gamintojais, tai tenka daryti su pasauliniais – į tokią patrauklią rinką kaip Australija eksportuoja JAV, Kinija ir Europos šalys. Tiesa, pradėjusi karą Ukrainoje, to daryti daugiau nebegali Rusija“, – pastebėjo M. Kozinecas.
Jis pabrėžė, kad šiam žemynui tiekiama inžinerinės medienos produkcija turi atitikti išskirtinius reikalavimus.
„Australijos rinkai neretai reikalingi gaminiai, skirti daugiaaukščių namų statybai, taigi galintys atlaikyti didesnes apkrovas. Be to, šiam regionui skirta mediena turi būti specialiai apsaugota nuo termitų poveikio“, – sakė M. Kozinecas.
M. Kozinecas pasakojo, kad naujai atverta užjūrio rinka pareikalavo papildomų investicijų.
„Produkciją gabename jūriniais konteineriais. Tam, kad krovos darbai neužtruktų, reikėjo įsigyti modernią konteinerių pakrovimo rampą“, – dalijosi M. Kozinecas.
Jo teigimu, transportavimas jūra į Australiją trunka 8–10 savaičių ir visą šį laiką krovinius veikia temperatūrų bei drėgmės pokyčiai.
„Toks gabenimo būdas mūsų produkcijai yra tinkamas, LVL mediena yra ypač atspari, todėl pas klientą atplaukia nepakitusios kokybės. Mažiau užtikrintumo yra kalbant apie transportavimo jūra kainą, ji nuolat svyruoja ir yra priklausoma nuo politinių bei ekonominių pokyčių“, – pabrėžė M. Kozinecas.
Anot jo, nors šiuo metu transportavimo jūra kainos yra palankios, tačiau jas bet kada gali paveikti neramumai Raudonojoje jūroje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras ketina atleisti 39 laboratorijos darbuotojus
Kėdainių rajone, Dotnuvoje, įsikūręs Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras, ketina atleisti 39, arba 8 proc. savo darbuotojų, tačiau įstaigos planus gali pristabdyti politikai. ...
-
Pirmasis pasaulyje autonominis keltas jungiasi prie „Tele2“ 5G ryšio: plukdo be kapitono ir įgulos
Daugeliui jau teko girdėti apie bepiločius automobilius, kurie vairuoja patys, tačiau ar esate girdėję apie keltą be kapitono? Vienintelis toks elektrinis autonominis keltas pasaulyje Švedijos sostinėje veikia jau metus. Tam, kad galėtų skland...
-
Statybų sektoriaus sėkmės variklis – vidinė įmonės kultūra
Šiuolaikinės įmonės kelia sau vis daugiau reikalavimų: vienas jų – vidinė kultūra. Vadovai suprato, kad bendrovės siekiamybė – ne tik pelnas, bet ir investicija į žmones – būtent jie pelną ir generuoja. Į vidinės ku...
-
Teismas: „TETE-A-TETE“ nepažeidė įstatymo leisdama asmenims žaisti nuotoliniu būdu iš užsienio
Praėjusią savaitę Regionų administracinis teismas konstatavo, kad Lošimų priežiūros tarnyba (LPT) nepagrįstai pripažino azartinius lošimus organizuojančią bendrovę „TETE-A-TETE“ kazino“ pažeidus įstatymo nuostatas,...
-
NT vystytojai: ar langų kryptys vis dar lemia būsto pasirinkimą – pirkėjų įpročiai gali nustebinti
Teigiama natūralios saulės šviesos įtaka žmogaus organizmui – nenuginčijama: gerina nuotaiką, fizinę ir emocinę sveikatą, didina darbingumą, mažina nuovargį bei daugelio ligų tikimybę. Norėdami saulės šviesos turėti daugiau...
-
VMVT uždraudė į Lenkiją išvežti neprižiūrėtus ir išsekusius gyvulius7
Gegužės 9 d. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) pareigūnai uždraudė išvežti galvijus, kurie turėjo patekti į galvijų auginimo ūkį Lenkijoje. ...
-
Žiniasklaida: iš „Amber Grid“ pasitraukė dar trys už GIPL priežiūrą atsakingi darbuotojai2
Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ paliko dar trys specialistai, kurie buvo atsakingi už magistralinio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) priežiūrą, penktadienį skelbia naujienų portalas „15min“. ...
-
Klaipėdoje už 21 mln. eurų „Infes“ rekonstruos Atgimimo aikštę34
Klaipėdoje ruošiamasi rekonstruoti miesto centre esančią Atgimimo aikštę. Darbus už 21 mln. eurų atliks statybų bendrovė „Infes“, penktadienį pranešė Klaipėdos savivaldybė. ...
-
Kruonio HAE už 3,6 mln. eurų baigtas pirmojo agregato kapitalinis remontas3
Energetikos grupės „Ignitis grupė“ antrinė įmonė „Ignitis gamyba“ už 3,6 mln. eurų baigė Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės (KHAE) pirmojo agregato kapitalinį remontą. ...
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema4
Kaune pristatyti naujieji tarpmiestiniai autobusai, visiškai pritaikyti ir keleiviams, turintiems specialiųjų poreikių. Autobusuose įrengti liftai, garsinės sistemos ir ryškūs ekranai, tad kiekvienas keleivis galės oriai planuoti savo keli...