- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema
Kaune pristatyti naujieji tarpmiestiniai autobusai, visiškai pritaikyti ir keleiviams, turintiems specialiųjų poreikių. Autobusuose įrengti liftai, garsinės sistemos ir ryškūs ekranai, tad kiekvienas keleivis galės oriai planuoti savo keliones ir pažinti Lietuvą.
Saugu ir patogu
Bendrovė „Kautra“ pristatė naujuosius „Scania Irizar“ autobusus, kurie visiškai pritaikyti vežti ir specialiųjų poreikių turinčius keleivius. Autobusuose sumontuotas sertifikuotas liftas, padedantis į šią transporto priemonę patekti vežimėliuose sėdintiems žmonėms.
Liftas gali kelti iki 350 kg svorį, tad autobusais galės patogiai važiuoti ir tie, kurie naudojasi aktyvaus tipo vežimėliais, ir elektriniais. Jei keleivis atvyksta būtent elektriniu vežimėliu, toks autobuse telpa vienas.
Tačiau „Kautros“ atstovai pažymėjo, kad jei žmonės naudojasi aktyvaus tipo vežimėliais, vienos kelionės metu galima vežti ir kelis judėjimo negalią turinčius žmones, mat, pakėlus liftu keleivį, šis gali persėsti ant įprastų sėdynių, o vežimėlius vairuotojas perkels į bagažo skyrių.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Be to, autobusuose yra ir garsinė sistema, leidžianti regėjimo negalią turintiems keleiviams žinoti, kokį miestą ar miestelį autobusas jau pasiekė ir kada jam reikės išlipti. Stotelės balsu vardijamos ir miesto viešajame transporte, tačiau tarpmiestiniuose autobusuose tai nebuvo labai plačiai naudojama. Tad dabar kelionės autobusais bus patogios visiems.
Kaip veikia sistema?
Bendrovės „Kautra“ darbuotojas Tadas Petrauskas, atsakingas už kokybės kontrolę, pirmasis išbandė liftą, kuris patogiai įkėlė jį ir vežimėlį į autobusą. Vyras pademonstravo, kaip saugiai tai padaryti.
Pirmiausia reikia užvažiuoti ant rampos, užfiksuoti vežimėlio stabdžius ir įsikibti į lifto rankenas. Tai padarius, autobuso vairuotojas spusteli mygtuką ir liftas pakyla iki sėdynių. Čia yra specialiai atlaisvinta vieta, įprastos keleivių sėdynės sustumtos, tad neįgaliojo vežimėlis puikiai telpa.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Tačiau vien įvažiuoti į autobusą nepakanka. Vairuotojas specialiomis tvirtinimo detalėmis prikabina vežimėlio rėmą prie autobuso grindų. Taip vežimėlis pritvirtinamas, kad posūkyje nejudėtų, neapvirstų. Tada už neįgaliojo nugaros pastatoma paminkštinta atrama. Ji reikalinga, jei autobusas staigiai stabdytų ir jam sustojus vežimėlyje sėdintis žmogus iš inercijos neparvirstų ant nugaros.
Autobusais galės patogiai važiuoti ir tie, kurie naudojasi aktyvaus tipo vežimėliais, ir elektriniais.
Liko dar viena detalė – saugos diržas. Jis, kaip ir kitiems keleiviams, užsegamas per petį, tad, stabdant autobusą, diržas sulaikys vežimėlyje sėdintį keleivį. Tokia neįgaliojo vežimėlio tvirtinimo procedūra trunka apie 10 minučių, tačiau, atlikus visus veiksmus, keleivis visą kelionę gali jaustis saugiai ir patogiai keliauti po Lietuvą.
Neįgaliojo vežimėlyje sėdintis T. Petrauskas davė pamokų kitiems likimo draugams, kaip saugiai iš tokio autobuso išlipti. Baigus kelionę visos saugos priemonės nuo vežimėlio nuimamos. Tada, kaip patarė T. Petrauskas, į liftą geriau įvažiuoti atbulomis, vėl užfiksuoti stabdžius ir, įsikibus į rankenas, palaukti, kol autobuso vairuotojas nuleis liftą.
„Liftui nusileidus, lieka nedidelė nuožulnuma. Jei įvažiuosime priekiu, atleidę vežimėlio stabdžius, šis gali pakrypti į šoną. Taip pat stabdžiai gali nevisiškai išlaikyti, tad vežimėlis pradės riedėti. Be to, įvažiuojant į liftą atbulomis, gerokai patogiau laikytis už rankenų“, – patarimus, kaip patogiai ir saugiai naudotis autobusais, pritaikytais asmenims su negalia, dalijo T. Petrauskas. Netrukus autobuso vairuotojas pridūrė, kad jis visada bus šalia, tad padės keleiviams saugiai pakilti ir nusileisti specialiu liftu; jei reikės, prilaikys juos, kad šie keliant nejudėtų.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Keliavimo iššūkiai
Specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytų autobusų pristatymą stebėjo ir žmonės su įvairiomis negaliomis. Jie pripažino, kad iki šiol dažniau rinkosi keliones automobiliu, nes į autobusus nebūdavo galimybės įlipti arba tekdavo prašytis, kad juos įneštų ir pasodintų. Dabar, kai autobusuose įrengtas liftas, kelionės bus orios ir patogios.
„Automobilį vairuoju būtent dėl to, kad autobusai nebuvo pritaikyti – sudėtinga užlipti laiptais. Tikiuosi, kad tokie keltuvus turintys autobusai važinės įvairiais maršrutais, tada bus proga juos išbandyti. Norisi tokiu autobusu keliauti ir į Alytų, ir pajūrį“, – kalbėjo Kristina, kuriai judėti padeda vaikštynė.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Netrukus ji pati išbandė autobuso liftą. Priešingai nei neįgaliojo vežimėlyje sėdintiems žmonėms, jai reikėjo ant lifto rampos stovėti. Kad būtų saugiau ir keleivė neprarastų pusiausvyros, kartu su ja liftu pakilo ir autobuso vairuotojas, prilaikydamas moterį už nugaros. Lifto keliamoji galia leidžia pakelti du asmenis ir vaikštynę. Autobuso viduje moteris ir vairuotojas sutarė, kad jos atveju geriausia pakilti liftu, persėsti į įprastą sėdynę, o vaikštynę palikti bagažo skyriuje.
Regimanto Zakšensko nuotr.
„Būtų gerai, kad tarpmiestiniuose autobusuose nematančiam žmogui būtų pranešama, kokiame miestelyje sustoja autobusas, ir jis galėtų orientuotis, kada reikės išlipti. Ypač tai reikalinga važiuojant nežinomais maršrutais. Tai padėtų keliauti. Žinoma, dar daug kas priklauso nuo gyvenamosios vietos, nes ne visur yra neregiams pritaikyta infrastruktūra“, – apie kitokią keliavimo patirtį kalbėjo regėjimo negalią turintis Andrius. Jo vertinimas – autobuse paspaudus „Stop“ mygtuką ir pasigirdus miestelių pavadinimams, galima aiškiai girdėti, kur sustoja ši transporto priemonė.
Tiesa, „Kautros“ atstovai pridūrė, kad nors autobuse ir bus galimybė balsu pasakyti miestelio pavadinimą, neregiams maršrutą padėtų sekti ir mobilioji programėlė, tad ieškoma būdų, kaip suteikti geriausią keliavimo patirtį visiems keleiviams.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Įvairūs maršrutai
„Kautra“ įsigijo 20 naujų „Scania Irizar“ autobusų, pritaikytų vežti keleiviams su specialiaisiais poreikiais. Bendrovė turi dar tris dviaukščius autobusus, į kuriuos įvažiuoti vežimėliu galima per lenkiamą rampą.
„Su šia kompanija bendradarbiaujama jau ne vienus metus, tačiau tai pirmoji sutartis, kai autobusuose įrengti liftai. Iki šiol, reikia pripažinti, keleivių su specialiaisiais poreikiais nebūdavo daug, nes keliauti stabdė ne tik nepritaikyti autobusai, bet ir neįrengta infrastruktūra.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Yra miestelių, kur keleivius išleidžiame ant žvyro šalikelės, tad turi būti kompleksinis požiūris, kaip tokiems keleiviams palengvinti keliones. Vis dėlto tikimės, kad keliaujančių žmonių su negalia bus daugiau. Autobusai ir nupirkti tam, kad jais būtų naudojamasi ir liftai nesurūdytų“, – kalbėjo „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Naujieji autobusai važiuos įvairiais maršrutais po visą Lietuvą. Populiariais „Kautros“ maršrutais neįgaliesiems pritaikyti autobusai važiuos dažniau, tačiau ir į mažesnius miestelius bent kartą per dieną tikrai vyks tokia transporto priemonė.
Būtina registruotis
Paruošti neįgaliojo vežimėlio vietą autobuse užtrunka. Be to, tam, kad tilptų vežimėlis ir jo tvirtinimo elementai, autobuse reikia sustumti ar visai išimti šešias–aštuonias įprastas sėdynes, todėl keleivių su specialiais poreikiais prašoma iš anksto pranešti apie kelionę.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Tokiu atveju visiems keleiviams reikės trumpiau laukti, kol bus paruošta speciali vieta. Taip pat bus išvengta situacijų, kai atvyksta pilnas autobusas, visos keleivių vietos užimtos ir nėra galimybės atlaisvinti vietą vežimėliui. „Kautros“ atstovai paragino specialiųjų poreikių turinčius keleivius apie jiems reikiamą pagalbą kelionės metu pranešti iš anksto perkant bilietus ir rezervuojantis vietą.
„Reikia skirti laiko tokiai kelionei paruošti, todėl mums būtina iš anksto žinoti, kur reikės sustumti sėdynes. Jei netikėtai reikės tokios kelionės, gali būti, kad tose vietose jau sėdės kiti keleiviai, kažkas neteks vietos. Manome, kad tikrai verta planuotis keliones ir taip kiekvienam palengvinti pasiruošimą“, – pridūrė L. Skardžiukas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Ekspress Grupp“ ir „Lryto“ sandoris – vėl ant Konkurencijos tarybos stalo
Konkurencijos taryba pradeda nagrinėti „Delfi“ naujienų portalus Baltijos šalyse valdančios Estijos žiniasklaidos grupės „Ekspress Grupp“ pateiktą informaciją dėl įmonės „Lrytas“ įsigijimo, jai tinkamai pat...
-
Sustabdyta duonos kepyklėlės veikla Kelmės rajone – inspektorius šokiravo grubūs higienos pažeidimai2
Praėjusią savaitę, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Šiaulių apygardos priežiūros skyrius atliko planinį patikrinimą duonos kepyklėlėje, esančioje Kelmės rajone. Patikrinimo metu nustatyti grubūs higienos, maisto laikymo ...
-
Liepos 12-ąją Kaunas švęs aludarių dieną: ribotos pasiūlos gėrimai ir ekskursijos po bravorą2
Liepos 12 d. kauniečiams ir miesto svečiams tikrai neteks sukti galvos dėl laiko praleidimo – „Volfas Engelman“ iniciatyva 2018-aisiais užgimusi šventė jau septintą kartą iš eilės kviečia paminėti Tarptautinę alu...
-
Kaune – 250 naujų darbo vietų: ypač ieško vienos specialybės atstovų, priima ir studentus8
Į Kauno oro uostą pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ investavo per 20 mln. Karmėlavoje esančiame oro uoste įsikūrusi orlaivių techninio aptarnavimo bazė padidėjo dvigubai, atsirado perpus trečio šimto naujų darbo vietų, tačia...
-
Nepasimaukite: sukčiai Lietuvos gyventojus vėl bando apgauti apsimesdami populiaria siuntų platforma3
Gali būti, kad jūsų el. pašto dėžutėje yra tiksinti bomba. Ypač akyliems reikėtų būti tiems, kurie apsiperka internetu ir naudojasi siuntų paslaugomis – Lietuvoje plinta kibernetinė ataka, imituojanti populiarios siuntų paslaugos inte...
-
VPT žada įvertinti pokyčius Nacionalinio stadiono projekte per 1–2 savaites
Vilniaus savivaldybės tarybai dar kartą pritarus pokyčiams daugiafunkcio komplekso, į kuri įeina Nacionalinis stadionas, projekte, Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) planuoja vertinimą pateikti per vieną arba dvi savaites. Išankstinės pozic...
-
Dariaus ir Girėno stadione atidaryta nauja „Žalgirio“ atributikos parduotuvė
Dariaus ir Girėno stadionui tampant vis didesne traukos vieta, čia atsidarė ir nuolat veiksianti „Žalgiris Shop“ parduotuvė. Didžiausiame Lietuvos stadione, visai šalia Kauno sporto halės, įsikūrusi parduotuvė penktadienį oficiali...
-
Kauną pasiekė didžioji dalis unikalios „Mokslo salos“ ekspozicijos: prasideda montavimo darbai4
Šią savaitę Nemuno salos prieigose pasirodė pirmieji vilkikai iš Lenkijos, atgabenę dalį mokslo ir inovacijų centro ilgalaikės ekspozicijos. Įrengimo darbai „Mokslo salos“ erdvėse prasidės jau netrukus ir turėtų būti baig...
-
„SBA Urban“ pradeda „Vėjo miestelio“ Svencelėje statybas4
Klaipėdos rajone Svencelėje, pradedamos unikalaus „SBA Urban“ projekto „Vėjo miestelis“, skirto gyvenimui ir aktyviam laisvalaikiui Kuršių marių pašonėje, statybos. Pirmojo etapo, į kurį ketinama investuoti daugiau...
-
„Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – vėl pigiausias: žemų kainų lyderystę išlaiko jau septintą mėnesį17
Naujausio rinkos tyrimų įmonės „SeeNext“ slapto pirkėjo tyrimo duomenimis, žemų kainų prekybos tinklo „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias tarp penkių didžiausių šalies prekybos tinklų. G...