- „Kauno dienos“, ebus.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo 2022-ųjų sausio iki birželio nulinės emisijos transporto priemonių (elektrinių ir vandenilinių) dalis Europos miesto autobusų rinkoje sudarė 30 proc. – daugiau nei tuo pačiu 2021 m. laikotarpiu, kai jų būta 22,8 proc.
Hibridų mažėja
2022 m. pirmą pusmetį Europoje įregistruoti 1 768 elektriniai autobusai, o per visus 2021-uosius – daugiau nei 3 000, iš jų 1 393 – per pirmą pusmetį.
Konsultacijų bendrovės „Chatrou CME Solutions“ duomenimis, 64,5 proc. visų miesto autobusų 26 šalyse dabar yra ekologiški (buvo 59,4 proc. visų 2021 m. ir 52,5 proc. – visų 2020 m.).
Hibridinių autobusų dalis mažėjo nuo 24 proc. iki 14 proc., priežastis – sprendimai pereiti prie elektrinių (Vokietijoje) arba dujomis varomų (Ispanijoje, Italijoje).
Jungtinė Karalystė pirmauja tarp šalių, kuriose registruota daugiausia elektrinių autobusų – 350. Toliau rikiuojasi Vokietija (246), Prancūzija (236).
Apskritai miesto autobusų rinka Europoje sumažėjo 6 proc., iki 6 019 per pirmą 2022 metų pusmetį registruotų autobusų (2021 m. pirmą pusmetį – 6 401).
Gamintojų lyderis – VDL
Nyderlandų gamintojas VDL per pirmą 2022 m. pusmetį pardavė 242 autobusus, BYD-ADL – 221, o kinų „Yutong“ – 217.
2020-aisiais ir 2021-aisiais Europos elektrinių autobusų rinkoje pirmavęs „Solaris“ – septintas.
Vis dėlto Lenkijos gamintojai pirmauja pagal registracijų skaičių nuo 2012 m. iki 2022 m. birželio – 1 225 parduoti elektriniai autobusai (antroje vietoje – VDL su 1 211 elektrobusais).
Nuo 2029 m. visas viešasis transportas Lietuvoje turėtų būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus.
Papildoma parama
Trys Lietuvos savivaldybės – Tauragės, Druskininkų ir Jonavos, skatindamos gyventojus aktyviau naudotis viešuoju transportu, atnaujina savo autobusų parkus ES sanglaudos fondo lėšomis.
Elektriniams autobusams įsigyti Druskininkams iš ES sanglaudos fondo šiemet papildomai skirta iš viso 2,4 mln. eurų (savivaldybė pirks vienuolika elektra varomų autobusų, septyni jų – 54 vietų, keturi – ne mažiau kaip 23 vietų).
Tauragei – papildomas 750 tūkst. eurų finansavimas keturioms 44 vietų ekologiškoms viešojo transporto priemonėms įsigyti.
Jonavai skirta papildomai 103,5 tūkst. eurų antram elektriniam autobusui pirkti (miestas pasirinko 8 m ilgio ir 25 sėdimų vietų kompaktišką „Isuzu Novociti Volt“).
Mūsų šalyje įstatymu numatyta, kad nuo 2029 m. visas viešasis transportas Lietuvoje turėtų būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus.
Lietuvos viešojo transporto parką sudaro per 3 200 transporto priemonių, iš jų maždaug 13 proc. – elektra varomi autobusai ir troleibusai. Susisiekimo ministerijos plėtros programoje numatyta padidinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, palyginti su bendru energijos suvartojimu transporto sektoriuje, nuo 4,04 proc. iki 15 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleistas 2025 metų Dakaro ralis: naujovės ir iššūkiai
Šeštadienio vakarą, 2025-ųjų Dakaro ralio prezentacijos metu buvo atskleistas preliminarus lenktynių maršrutas bei pakoreguoti varžybų principai. ...
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi18
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?16
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas63
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Į ateities kelius – be vairuotojo1
Ateities transporto sistemoms skirtos technologijos žengė dar vieną žingsnį į priekį: bendrovė „Hyundai“ paskelbė, kad jos elektromobilio „Ioniq 5“ pagrindu sukurtas robotaksi Jungtinėse Amerikos Valstijose išlaikė egz...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Kelius remontuos iki vėlyvo rudens
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“, šiemet suplanavusi didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbų, prašo eismo dalyvių kantrybės. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių11
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
Dviračiu važiuoti saugiau nei paspirtuku?1
Remiantis pareigūnų pateikta statistika, į eismo įvykius patenkantys dviratininkai susižeidžia kur kas rečiau nei elektrinių paspirtukų vairuotojai. Nuo metų pradžios iš viso mieste užfiksuota 14 eismo įvykių, kuriuose figūravo dviratinin...