- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Parlamentarai linkę sugriežtinti leidimų vežti keleivius ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo tvarką. Šiame versle nebegalėtų dirbti asmenys, vairuotojų pažymėjimus gavę trečiose šalyse. Pavežėjai iniciatyvą sveikina, bet perspėja, kad jų paslaugos dėl to gali brangti.
Dalius pavežėju dirba aštuonerius metus ir iki šiol dauguma keleivių atsiliepimų apie jį – teigiami.
Tačiau viešumoje – ne tokios geros istorijos. Teigiama, kad su pavežėjais neįmanoma susišnekėti lietuviškai ar angliškai, jie dirba nelegaliai, nemoka mokesčių ar net priekabiauja prie keleivių.
„Pats esu važiavęs iš oro uosto naktį ir susirūpinau, ar esu gerai prisisegęs, nes kitatautis vairuotojas kėlė labai įvairiausių klausimų“, – šnekėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kad keleiviai jaustųsi saugesni, o pavežėjų ir taksi rinka esą būtų skaidresnė, valdžia užsimojo šias veiklas griežtinti. Susisiekimo ministerija parengė pataisas, o Seimas linkęs joms pritarti.
„Turime užtikrinti, kad kiekvienas vairuotojas, veždamas keleivius, atitiktų Europos Sąjungos reikalavimus, kad turėtų europinio standarto teises“, – kalbėjo M. Skuodis.
Jau nuo Naujųjų metų pavežėjai ir taksi vairuotojai dirbti galėtų tik turėdami Europos Sąjungos, Ukrainos, Jungtinės Karalystės arba Šveicarijos vairuotojo pažymėjimą. Trečiųjų šalių dokumentas nebetiktų.
„Tikrai labai sunku patikrinti, pavyzdžiui, Indijos pažymėjimų tikrumą. Nėra bendrų registrų, tai praktiškai – vizualinis patikrinimas“, – teigė Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Griežtėtų ir licencijos. Dabar užsienietis pavežėjas gauna leidimą vežti keleivius anksčiau nei įvyksta jo patikra.
„Žmogus vežioja keleivius, nors net neturi leidimo gyventi Lietuvoje. Vėliau Migracijos departamentas ir policija jį gaudo gatvėse. Dabar bus taip, kad pirmiausia pateikus prašymą patikrinama, ar žmogus atitinka visas sąlygas, turi visus dokumentus. Tik tada bus išduodama licencija“, – sakė Seimo narys Gintautas Paluckas.
„Transporto saugos administracija turės naujų funkcijų ir galės užtikrinti kontrolę“, – nurodė M. Skuodis.
Pernai Transporto saugos administracija išdavė daugiau nei 7 tūkst. leidimų pavežėjams. Tačiau po policijos ir savivaldybių surinktų pažeidimų, licencijas sustabdė tik vienetams.
„Imamės priemonių įspėti ir stabdome. Jeigu pažeidimai nepašalinami, panaikiname tokius leidimus“, – aiškino G. Lukošius.
Pavežėjai įspėja, kad gali daugėti po pataisų sustabdytų ar visai neišduotų leidimų, o tai ir gera, ir bloga žinia keleiviams.
Jeigu sumažės užsieniečių vairuotojų, tai gali koreguotis kainos į didėjimo pusę, bet atsiminkime, kad saugumas irgi didės.
„Jeigu sumažės užsieniečių vairuotojų, tai gali koreguotis kainos į didėjimo pusę, bet atsiminkime, kad saugumas irgi didės“, – šnekėjo Kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas Dalius Rudokas.
Pavežėjai mato ir kitus siūlymus, kurie gali patuštinti jų pinigines. Atsiranda prievolė dėl techninės apžiūros, draudimo.
Dalis Seimo narių įsitikinę, kad pavežėjų rinkoje šešėlio nesumažės, nes problema sprendžiama ne iš tos pusės.
„Dabar yra taip, kad pavežėjai gauna pinigus ir dingsta nesumokėję mūsų šalies mokesčių. Jei sprendžiame problemą, tai iki galo“, – aiškino Seimo narys Valius Ąžuolas.
Galutinį sprendimą Seimas žada kitą savaitę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kurjeriai ir pavežėjai: Kauno senamiesčio rinkliava brangins paslaugas2
Kauno tarybai nusprendus įvesti mažos taršos zoną senamiestyje, kurioje nuo rugpjūčio už įvažiavimą reikės mokėti du eurus, pavežėjų, kurjerių bei trumpalaikės automobilių nuomos platformų atstovai sako, kad dėl to brangs šios ...
-
Turizmo kelrodyje – kelionių paslaugų eksporto augimas iki 2 mlrd. eurų1
Lietuvos kelionių paslaugų eksportas 2030 metais turėtų viršyti 2 mlrd. eurų, o Pasaulio kelionių ir turizmo konkurencingumo indekse šalis galėtų užimti bent 49 vietą. ...
-
Trečdalis šalies gyventojų nėra apdraudę savo būsto3
„Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų tyrimas rodo, kad 31 proc. būstą valdančių asmenų neturi draudimo. ...
-
V. Čmilytė-Nielsen: siūlymus dėl gynybos finansavimo liberalai planuoja pateikti kitą savaitę4
Valdančiąją koaliciją sudarančio Liberalų sąjūdžio tarybai šeštadienį diskutuojant apie gynybos išlaidų finansavimo šaltinius, partijos vadovė Viktorija Čmilytė–Nielsen sako, kad konkrečių liberalų siūlymų d...
-
G. Nausėda ragina politikus „neužsižaisti“ su sprendimais dėl pensijų kaupimo nutraukimo5
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti antros pakopos pensijų kaupimo sutartis anksčiau laiko, prezidentas Gitanas Nausėda ragina politikus „neužsižaisti“ su spren...
-
G. Nausėda: didesnis pelno mokestis gynybai būtų adekvatus esamai ekonominei situacijai6
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad esant dabartinei ekonominei situacijai bei matant „įspūdingus“ įmonių, ypač bankų, rezultatus didesnis pelno apmokestinimas gynybos reikmėms būtų adekvatus sprendimas. ...
-
Dėl per lėtai didinamų mokytojų atlyginimų šiemet jų užmokestis gali nepasiekti 130 proc. VDU1
Atlikusi auditą, kaip institucijos panaudojo švietimui skirtus asignavimus, Valstybės kontrolė nustatė, kad dėl per lėtai didinamų mokytojų atlyginimų gali nepavykti įvykdyti valstybės įsipareigojimo pedagogų atlyginimus šiemet pakel...
-
Darbdaviams – nauja iniciatyva: kandidato į darbo vietą nebus galima klausti apie atlyginimą2
Europos Sąjunga parengė skaidrumo direktyvą, kuri palies darbdavius, o ypač darbuotojus. Viena didžiausių įdomybių šioje direktyvoje yra ta, kad darbdavys, norintis įdarbinti naują darbuotoją, nebegalės klausti buvusio atlyginimo. ...
-
Prezidentas vetavo įstatymą dėl patikimumo deklaracijų dalyvaujantiesiems NATO pirkimuose8
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį vetavo įstatymą, kuriame patikslinti patikimumo deklaracijų išdavimo kriterijai, norintiesiems dalyvauti NATO pirkimuose. ...
-
V. Sinkevičius: Baltijos jūros tarša milžiniška – 93 proc. teritorijos kenčia nuo eutrofikacijos11
Eurokomisaras Virginijus Sinkevičius sako, kad šiuo metu Baltijos jūra yra itin užteršta ir dėl šios priežasties Lietuva, kartu su kitomis draugiškomis regiono šalimis, turi įgyvendinti „nepatogius, bet ambicingus...