Quantcast

Vyriausybė sutinka leisti savivaldybėms apmokestinti laivų švartavimąsi ir stovėjimą

Vyriausybė sutinka, kad savivaldybėms, esančioms greta vidaus vandens telkinių arba turinčioms jų savo teritorijoje, būtų leista nustatyti vietines rinkliavas už galimybę vandens transporto priemonėms švartuotis ar stovėti, kai laivas iškeliamas ant kranto.

Ministrų kabinetas trečiadienį iš esmės pritarė grupės parlamentarų inicijuotoms Vidaus vandenų transporto kodekso pataisoms, tačiau kartu pateikė pasiūlymų jas tobulinti.

Pataisų iniciatoriai sako, kad pakeitimais siekiama sukurti galimybę kai kurioms savivaldybėms rinkti rinkliavas už vandens transporto priemonių naudojimąsi viešąja infrastruktūra – upėmis, ežerais, dirbtiniais vandens telkiniais.

Vyriausybė taip pat pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui įpareigoti savivaldybes nustatyti vietas, kur būtų galima švartuotis ar stovėti. 

Tuo metu vietinės rinkliavos siūloma neimti už vandens transporto priemonių švartavimą vidaus vandenų uostuose ir prieplaukose, nesvarbu, ar jie yra valstybės ar privatūs.

„Vidaus vandenų transporto kodekse (...) jau įtvirtinta vidaus vandenų uostų ir komercinių prieplaukų valdytojų pareiga užtikrinti visų vežėjų vienodas teises įplaukti į vidaus vandenų uostus ir komercines prieplaukas, naudotis vidaus vandenų uostų ir komercinių prieplaukų krantinėmis ir kitais įrenginiais kroviniams pakrauti ir iškrauti, keleiviams įlaipinti ir išlaipinti, visomis logistinėmis vidaus vandenų transporto paslaugomis, mokant su tuo susijusius mokesčius ir rinkliavas“, – teigiama trečiadienį patvirtintoje Vyriausybės išvadoje. 

Be to, joje nurodoma, kad į valstybės saugomas teritorijas, savivaldybių įsteigtus saugomus draustinius, jų paskelbtų kraštovaizdžio objektų teritorijas ir nustatytas vietinės reikšmės apsaugines zonas patenka 76 proc. valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių ir 33 proc. vietinės reikšmės vidaus vandenų kelių bei kiti laivybai tinkantys vandens telkiniai, kurie nepriskirti vidaus vandenų keliams.

„Dažnu atveju susidarytų situacija, kai nuolat kelių savivaldybių teritorijoje plaukiojančios vidaus vandenų transporto priemonės valdytojui reikėtų kreiptis netgi ne į vieną savivaldybę, o atvykus į naują tvarką pasirinkusios savivaldybės teritoriją reikėtų mokėti papildomą vietinę rinkliavą“, – tvirtinama išvadoje.

Dėl to vandenų transporto priemonių savininkai patirtų dideles išlaidas ir administracinę naštą, nes kiekvienoje aplankytoje savivaldybėje reikėtų gauti leidimą. Susisiekimo ministerija prognozuoja, kad taip būtų sudaroma galimybė nepagrįstai riboti komercinę ir pramoginę laivybą.

Todėl Vyriausybė siūlo atsisakyti pataisų iniciatorių siūlymo rinkliavas imti ir už leidimus įplaukti į tam tikras, ypač saugomas savivaldybės teritorijas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kas tarnauja Žmogui?

Kas tarnauja Žmogui? portretas
Kur klapėdietė išvardino viskas buvo uždaryta nuo žmoniu sovietmečiu

klaipėdietė

klaipėdietė portretas
nu baaaikitt tiktais..Jau taip pasirovėt ant to pelno kad greit niekas nenorės į tą Klaipėdą užsukt. Kuo toliau tuo mažiau laisvės ir daugiau duoklių. Visokių... O krantinės uoste stovi tuščios tik vėjas negyvam ir nesutvarkytam Kruizų terminale dulkes nešioja. Kiek žinau, anksčiau (pradedant nuo Melnragės švyturio) buvo Naftos terminalas, Prekybos uostas, I Perkėla, Smeltė, Celiuliozės komb. II Perkėa, Žvejybos uostas, Baltijos žvejų kolūkis.Tiek jūrinio Marių kranto ir krantinių. O dabar be perkėlų nieko neatskirsi. Nes nieko nėra. Tuščia...Ir jūs norit tuos retai užsukančius dar ir apmokestint?

ai

ai portretas
isprotejusio arklio pvmo rinkeju gauja leis viska kas tik pildys ju kisene
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių