Quantcast

Eismas Jakų žiedinėje sankryžoje: pirmumas įžūlesniems?

Vairuotojai piktinasi eismo organizavimu Jakų žiedine sankryža – nuo Klaipėdos pusės dauguma vairuotojų į sankryžą bando įsmukti pirmąja eismo juosta, kuri skirta išsukti Šilutės link. Braudamiesi į antrąją juostą, vairuotojai neduoda kelio kitiems ir priverčia staiga stabdyti.

Kas kam turi duoti kelią?

Didžiausios grumtynės tarp eismo juostų vyksta įvažiuojant į žiedinę sankryžą nuo Klaipėdos pusės. Čia dažnas, įvažiuojantis pirmąja juosta, šauna per tris juostas į kairę. Dažniausiai taip mėgina rikiuotis prieš kito automobilio nosį.

Panašiai gali būti užkliudyti važiuojantieji nuo Palangos pusės. Į žiedinę sankryžą įšokama antrąja juosta, tada mėginama aplenkti važiuojančiuosius pirmojoje juostoje, o galiausia įsukama į Vilniaus plentą, kitiems užkertant kelią tiesiai.

Trečia situacija piktinasi vykstantieji Šilutės link.

„Iš pirmos eismo juostos vairuotojai lenda į žiedą, trukdydami pasukti iš žiedo Šilutės kryptimi ir sudarydami kamšatis šioje vietoje“, – skundėsi vienas vairuotojų.

Tačiau policijos pareigūnai pastabų turi ne dėl visų šių situacijų. Pasirodo, erzinančiai į žiedinę sankryžą įlendančius piliečius važiuojantieji ratu privalo dar ir praleisti.

„Problema yra sena ir gerai žinoma. Eismui tekėti pirmąja eismo juosta yra sraunesnė galimybė. Kelių eismo taisyklės nedraudžia taip jiems elgtis, horizontalus ženklinimas leidžia keisti važiavimo kryptį į vidurinę eismo juostą“, – paaiškino Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus vyriausiasis specialistas Aurelijus Jankauskas.

Rikiuotis nedraudžia

Prieš sankryžą jokių įspėjamųjų ženklų nėra. Tačiau pavažiavus ratu, matyti kelio ženklas, kuris byloja, kad toliau pirmąja juosta judėti nebus įmanoma, teks išsukti į Šilutės pusę.

„Horizontalus ženklinimas tuo metu leidžia sukti ir į kairę. Važiuojantys antrąją žiedinės sankryžos juosta turi vadovautis dešinės rankos principu, duoti kelią kliūčiai iš dešinės. Šioje vietoje reikia vadovautis solidarumo ir sąžiningumo principu“, – paaiškino A. Jankauskas.

Tačiau tokiu paaiškinimu nebus patenkinti laukiantieji galimybės įvažiuoti į žiedinę sankryžą nuo Šilutės pusės.

Aurelijus Jankauskas. A. Aleksėjūnaitės nuotr.

Nemato reikalo konfliktams

Dėl to, kad pirmąja juosta ratu juda nenutrūkstamas srautas, kiti vairuotojai nespėja įsmukti į sankryžą ir yra priversti stovėti.

„Gal būtų galima pertvarkyti eismą taip, kad atvykstant nuo Šilutės pusės ir važiuojant pirma juosta, būtų galima įvažiuoti į antrą žiedo juostą, o važiuojantys antra juosta įvažiuotų į trečią?“ – klausė vienas vairuotojų.

Konfliktinėms situacijoms nėra reikalo čia kilti.

A. Jankauskas patikino, kad taip eismo srautų judėjimo negalima keisti.

„Ten per mažas atstumas iki išsukimo į Jakus. Jei nebūtų išsukimo juostos, dar būtų galima kažką daryti“, – tikino A. Jankauskas.

Jis peržiūrėjo įvykių statistiką ir kol kas Jakų žiedinė sankryža nepapuola į avaringiausių vietų sąrašą.

„Nieko ypatingo nefiksuota. Įskaitinių ar skaudžių eismo įvykių nebuvo“, – patikino specialistas.

A. Jankauskas įsitikinęs, kad visas problemas gali išspręsti mandagus vairuotojų elgesys.

„Vieni įleidžia, kiti išleidžia, pristabdo – eismas čia net gali vykti nesustojančiu srautu. Konfliktinėms situacijoms nėra reikalo čia kilti“, – pastebėjo A. Jankauskas.

Persirikiuodamas vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms gretima eismo juosta ta pačia kryptimi.

Jeigu ta pačia kryptimi važiuojančios transporto priemonės persirikiuoja kartu, vairuotojas privalo duoti kelią dešinėje esančiai transporto priemonei, išskyrus Kelių eismo taisyklių 112 punkte nurodytus atvejus.

O šis punktas byloja, kad jeigu yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į transporto srautą (persirikiuoti į gretimą eismo juostą), duodamas kelią juo važiuojančioms arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančioms transporto priemonėms.



NAUJAUSI KOMENTARAI

DIA

DIA portretas
Reikia pabaigti jau keletą metų sustojusią viaduko statybą ir problemos nebeliks.

GGG

GGG portretas
Čia kažkas nori šviesoforu, tai patikėkite kamščiai tada bus iki Taikos prospekto...Išmokite važiuoti kulturingai labai geras patarimas iš Norvegijos....

As

As portretas
Norint padidinti pralaidumą, pirmiausia reikia panaikinti kalnelius. Bus daugiau susidūrimų? Gal būt, bet ne mirtinu, iš Palangos pusės atsisakyta vienos įvažiavimo juostos, nors tai ir nepadidina saugumo, bet užtai padidina pralaidumą.
VISI KOMENTARAI 34

Galerijos

  • Įrengta infrastruktūra laivų nuleidimui į Danės upę
    Įrengta infrastruktūra laivų nuleidimui į Danės upę

    Klaipėdiečių statybos bendrovė „Kesrama“ už 670,5 tūkst. eurų Klaipėdoje įrengė infrastruktūrą laivų nuleidimui į Danės upę, antradienį pranešė uostamiesčio savivaldybė. ...

    6
  • Policija stiprins patruliavimą per vadinamąją Pergalės dieną
    Policija stiprins patruliavimą per vadinamąją Pergalės dieną

    Policija stiprina pajėgas ir patruliavimą, artėjant Gegužės 9-ajai, dalies rusų bendruomenės minimai Pergalės prieš fašizmą dienai. ...

    8
  • Burlaiviai atvyko į Lietuvos prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“
    Burlaiviai atvyko į Lietuvos prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“

    Didžiausią jūrinį renginį  „The Tall Ships Races 2024“  Klaipėdoje anonsuojanti ekspozicija viešės visuose Lietuvos prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ ir kvies atsigręžti į buriavimo kultūrą. ...

  • Baltijos jūros pakrantėje – keistas reiškinys
    Baltijos jūros pakrantėje – keistas reiškinys

    Į pajūrį pasivaikščioti nuvažiavę klaipėdiečiai palei Baltijos krantą stebėjo nedažnai matomą vaizdą, kuris vieniems priminė iš vandens gelmių kylantį purvą, kiti atpažino kasmetį gamtos reiškinį. Specialistai suskubo r...

    5
  • Lietuviai susivienijo kilniam tikslui
    Lietuviai susivienijo kilniam tikslui

    Prie pasaulinio bėgimo sekmadienį prisijungė daugiau nei pusė tūkstančio lietuvių, tarp jų ir klaipėdiečiai, tuo siekiantys prisidėti prie kilnaus tikslo – padėti rasti vaistą nuo nugaros smegenų pažeidimo. Pasaulinis bėgimas „Wings...

  • Nuo erkinio encefalito – nemokami skiepai
    Nuo erkinio encefalito – nemokami skiepai

    Ne tik miškuose ir pievose, bet ir parkuose ar soduose besiveisiančios erkės gali užkrėsti pavojinga virusine liga. Nuo balandžio pradžios per 600 miesto gyventojų buvo suteikta galimybė nemokamai gauti pirmąją vakcinos dozę nuo erkinio encef...

    7
  • Kam iš tiesų skirtas takas Statybininkų prospekte?
    Kam iš tiesų skirtas takas Statybininkų prospekte?

    Statybininkų prospekte dalis pėsčiųjų tako išklota raudonomis trinkelėmis, kurios esą turėtų žymėti dviračio taką, tačiau tai bylojančių kelio ženklų nėra. Dviratininkai raudona tako zona naudojasi manydami, kad jis skirtas jiems, ta...

    3
  • Klaipėdoje – nauja šventė „Žuvies dienos“
    Klaipėdoje – nauja šventė „Žuvies dienos“

    Pirmą kartą uostamiestyje vyks trijų dienų renginys „Žuvies dienos“, pretenduojantis tapti nauja tradicija ir įgyti Klaipėdos vasaros sezono atidarymo statusą. Šventė vyks gegužės 17–19 dienomis, ja į uostamiestį bus sieki...

    14
  • Neringoje jau rūšiuojamos maisto atliekos
    Neringoje jau rūšiuojamos maisto atliekos

    Pirmąją gegužės savaitę Neringos gyventojai ir kurorto svečiai pastebėjo atliekų surinkimo vietose stovinčius stumdomus konteinerius rudu dangčiu. Šie konteineriai skirti maisto likučiams rūšiuoti. Kaip ir Klaipėdoje maisto atliekas ...

    3
  • Šis šildymo sezonas klaipėdiečiams ir gargždiškiams buvo pigesnis nei prieš metus
    Šis šildymo sezonas klaipėdiečiams ir gargždiškiams buvo pigesnis nei prieš metus

    Balandžio 29-ąją pasibaigęs šildymo sezonas Klaipėdoje ir Gargžduose buvo pigesnis nei prieš metus. Tai lėmė gamtinių dujų ir biokuro, naudojamų šilumos gamybai, bei iš nepriklausomų šilumos gamintojų superkamos ...

    1
Daugiau straipsnių