Quantcast

Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis

Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinčių transporto priemonių ekspozicijoje?

Skrupulinga operacija

Rygos automobilių muziejus – didžiausias ir vienas moderniausių technikos muziejų Baltijos šalyse.

Jame saugomi ypatingi eksponatai, tarp jų – 1938-ųjų lenktyninis „Auto Union Type-D“ bolidas su išskirtiniu V16 varikliu, Leonido Brežnevo sudaužytas „Rolls-Royce“, čia galima pamatyti latvių sukurtų Dakaro ralio automobilių ir galybę kitų senų, retų ir išskirtinių modelių.

Perpjautą „Nissan Leaf“ elektromobilį muziejui padovanojo šios markės platintojai Baltijos šalims.

„Šis „Nissan Leaf“ modelis smarkiai prisidėjo prie transporto evoliucijos elektromobilizacijos link“, – teigė muziejaus direktorius Agris Šmitas.

„Nissan Leaf“ prieš šešerius metus itin skrupulingai supjaustė estų meistrai. Projekto tikslas – parodyti visuomenei, kaip atrodo ir veikia elektromobilio komponentai.

Mechanikai atliko išskirtinį darbą: jie išpjovė pusę kėbulo, per pusę perpjovė priekinį ir galinį langus, prietaisų skydelį, prapjovė grindis ir kitas kėbulo dalis tiek, kad visi pagrindiniai elektromobilio komponentai taptų atviri ir matomi.

Įspūdingiausia, kad pjaustydami kėbulą meistrai nepažeidė jokių laidų ir kitos įrangos, tad šis automobilis – visiškai funkcionuojantis. Jis įsikrauna, važiuoja, veikia multimedija, galinio vaizdo kamera, tačiau nebegali dalyvauti viešajame eisme, tad į parodas Baltijos šalyse ir „Nissan“ atstovybes buvo vežiojamas uždengtoje priekaboje.

Eksponatas: „Nissan Leaf“ prieš šešerius metus supjaustė estų meistrai. / motormuzejs.lv nuotr.

Edukacijos priemonė

Anot A. Šmito, estų projektas, iš arti išskirtiniu kampu rodantis elektromobilių technologiją, Rygos automobilių muziejuje pagelbės ir edukaciniais tikslais.

„Mes rengiame įvairias programas moksleiviams ir studentams, per susitikimus jiems rodome ne tik klasikines, bet ir modernias transporto priemones“, – aiškino direktorius.

Elektromobilis įsikrauna, važiuoja, tačiau negali dalyvauti viešajame eisme.

„Nissan Leaf“ – ne pirmas muziejaus eksponatas, atskleidžiantis, kaip veikia technologijos. Eksponuojama ir praeito amžiaus ketvirtojo dešimtmečio „Buick“ važiuoklė, rodanti, kaip veikia mechaniniai komponentai.

„Leaf“ – tarp lyderių

„Nissan Leaf“ buvo pirmas modelis, kurio platforma nuo nulio sukurta elektros pavarai su baterijomis – 24 kWh talpos energijos šaltinis leido geromis sąlygomis viena įkrova įveikti beveik 200 km.

2017 m. pasirodė gerokai modernizuoti antros kartos „Leaf“ modeliai, turintys 40 kWh bateriją, galingesnį ir našesnį variklį.

„Leaf“ net ir po dešimtmečio išliko populiariausių elektromobilių trejete – nusileido tik „Tesla Model 3“ ir kiniškam, į vietos rinką orientuotam „Baic EC“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių