- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važinėtą automobilį papasakojo „CarVertical“ atstovas Matas Buzelis.
– Iš kokių šalių ir kokius atvežtus automobilius labiausiai mėgsta lietuviai?
– Čia jau nebesikeičianti tendencija. Lietuviai mėgsta vokiškus automobilius.
– Kodėl?
– Ko gero, čia jau istoriškai susiformavę. Daug kas mano, kad vokiečiai geriau gyvena, daugiau uždirba, perka geresnius automobilius, kurie – geriau įrengti. Vairuotojai susidaro tokią iliuziją, kad automobiliai Vokietijoje – geriau prižiūrimi. Jeigu mes kalbėsime apie automobilius, kurie pastoviai registracijai į Lietuvą įvežti iš Vokietijos, tai ko gero, tai – sveiki automobiliai. Arba tokie, kurių žala – nesunkiai suremontuojama. Viena populiaresnių naudotų automobilių eksporto į Lietuvą krypčių – JAV. Mes fiksuojame, kad tokių automobilių į šalį įvežama – 12 proc. Tai iš JAV atkeliauja absoliuti dauguma automobilių su stipria žala. Tuos automobilius perka amerikietiškuose aukcionuose. Ten jie labiau panašesni ne į automobilius, o į kotletus. Juos prikelti antram gyvenimui – sunku.
– Įvedus vin kodą galima pasižiūrėti, kaip automobilis iš JAV atrodė prieš remontą. Vokietijos atveju, nuotraukų internete nerasime?
– Reikia bandyti. Kartais būna, kartais ne. Remiantis mūsų duomenimis, truputį daugiau nei penktadalis iš Vokietijos atkeliaujančių automobilių turi istorinių įrašų apie kažkada anksčiau patirtą žalą. Vokiečiai nelabai klastoja ridą.
– O kas klastoja?
– Iš Italijos, JAV atvežti automobiliai dažniau turi suklastotą ridą. Bet iš Vokietijos, Prancūzijos tas fenomenas ne toks dažnas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bet rida būna suklastota toje pačioje šalyje, ar klastojama jau parvežus į Lietuvą?
– Labai sunku pasakyti. Dažniausiai, kai automobilis keliauja iš vienos šalies į kitą, tai kažkur toje pusiaukelėje ir būna klastojama. Labai sunku nustatyti tikslų laiką ir kaltininką. Todėl ir Lietuvoje mes neturim to tokio gero precedento. Nėra daug nubaustų žmonių už ridos klastojimą. Mes matom, kad tie patys sukčiai randa būdų prieiti prie senų automobilių ir tą ridą suklastoti.
– Kodėl tą daro?
– Dėl kelių priežasčių. Viena priežastis – bando parduoti už geresnę kainą. Kitas momentas – lizinguojami automobiliai. Žmonės įsipareigoja neviršyti tam tikros ridos ir kartais nepavyksta to padaryti. Tada ieško ridų korekcijų. Tai tokie dalykai, kurie mums nepatinka ir mes stengiamės tam užkirsti kelią.
– Kokių šalių atgabentus automobilius dar mėgsta lietuviai?
– Viena populiaresnių krypčių – Prancūzija, Belgija. Žinoma, didžiausia eksportuotoja Europoje – Vokietija. Tada Prancūzija, JAV, Italija, Belgija ir Olandija. Čia – šešios dominuojančios valstybės.
Nėra daug nubaustų žmonių už ridos klastojimą.
– iš kokių šalių galima drąsiai pirkti ir nebijoti, kad automobilis bus paveiktas korozijos?
– Tikriausiai reikėtų kalbėti apie tas daugiau pietines rinkas. Ar tai būtų Italija, ar Pietų Prancūzija. Reikėtų tik atkreipti dėmesį į tai, jeigu automobilis perkamas iš Italijos, tai italai – nėra tokie kaip vokiečiai. Pirmas dalykas – saulė. Italijoje daug daugiau saulės, tai dažnai automobiliai gali būti pablukę. Kitas momentas – smulkūs pažeidimai. Ant itališkų automobilių žymiai daugiau tokių galima sutikti. Pavyzdžiui, kažkas parkavosi, įbrėžė kampą – niekam neįdomu, niekas nekreipia į tai dėmesio. Žinoma, jeigu tai naujas ar brangus automobilis, tai dažniausiai pranešama draudimui ir viskas sutvarkoma. Bet jeigu tai – pigesnis automobilis, situacija ignoruojama. Pakankamai dažnai taip būna su itališkais automobiliais.
– Tai kaip išsirinkti tą automobilį, kad viskas būtų gerai?
– Čia – sudėtingas procesas. Manau, kad tiesiog reikia skirti tam laiko. Galite patys atsidaryti užsienio automobilių skelbimų portalus, išsirinkti jums patinkantį ir paprašyti kažkokių patikimų įmonių, kurios galėtų tą automobilį pristatyti ir padėtų susitvarkyti dokumentus ir lizingą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką2
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...