- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomis. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su serviso savininku Šarūnu Čemalonsku.
– Ar padangų keitimo intensyvumas, lyginant su rudeniniu keitimu, pavasarį keičiasi?
– Be abejo keičiasi. Gal 20 proc. žmonių mažiau keičiasi vasarą.
– Galbūt todėl, kad daugelis važinėja su žieminėmis arba universaliomis padangomis?
– Taip, be abejo. Galbūt vasarą ne taip sureikšmina tą keitimą, tiesiog važiuoja ir gerai.
– Dėl to mes ir matavome padangų protektorių, kad būtų aišku, jog negali būti liaudyje vadinamos plikos padangos net ir vasarą?
– Taip, plikos labai pavojinga yra. Prie didesnio greičio mašina gali tiesiog slysti dar baisiau nei ant ledo. Jeigu daug vandens, mašina gali tapt nevaldoma. Tai vadinamas akvaplaningas, tiesiog mašiną pakels.
– Visi vairuotojai galvoja, kad svarbu pasirūpinti geromis padangomis prieš žiemą, o vasarą tai kaip bus taip bus…
– Tikrai ne. Jeigu dar paimsim galingesnę mašiną, kur „traukia“ geriau, tai problemų galima prisišaukti kaip su žieminėmis prastomis.
– O šiaip kiek sezonų padangos tarnauja? Kada jau susirūpinti ir matuoti jų protektorių, kada susirūpinti jų būkle?
– Viskas priklauso nuo to, kiek kilometrų pravažiuota. Aišku, vasarinėm žmonės automatiškai nuvažiuoja daugiau kilometrų. Tiesiog reikėtų pačiam žmogui žiūrėt, maždaug du-trys sezonai. O pagal metų amžių, gal vieni žmonės mažiau važinėja, kiti daugiau, tai po šešių metų jau reikėtų susirūpint. Nes tai jau tas terminas, kai apie naujas padangas reikėtų pagalvot. Nors jos dar ir turi protektoriaus, bet jau guma senstelėjusi, jau ne tas sukibimas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Dar kol kas yra laiko iki balandžio 10 d., iki kurios būtina pakeisti dygliuotas padangas, o su paprastomis galima važiuoti. Kaip galvojat, skubėti, neskubėti?
– Mano, kaip specialisto, nuomone, vasarinės yra vasarinės padangos, žieminės yra žieminės.
– Kaip yra su padėvėtomis padangomis? Aš nusiperku naujas, kur man dėti senas? Ir kodėl, jūsų nuomone, vis dar pamiškėse, lauke randama išmėtyta senų padangų?
– Dėl tų senų padangų tai, aišku, jei žmogus atvažiuoja į servisą montuotis, jis gali čia palikt. O dėl pamiškių… Aš nemanau, kad ratų montavimo įstaigos vežtų į pamiškes. Čia dažniau veža tiesiog žmonės, paprasti žmonės, kurie neturi informacijos, kur jas dėti ir išveža į mišką ar kur papuola. Ir dar pastebėjom tokį dalyką, jeigu netyčia atsiras prie šiukšlyno viena ar dvi padangos, kitas žmogus pamatęs atveža.
Apie padangų surinkimą ir perdirbimą LNK žurnalistė kalbėjosi su „Melga“ padalinio vadovu Andžej Ostrovski.
– Kiek tokių padangų išmetimui arba perdirbimui surenkate per parą, per savaitę, per mėnesį?
– Tai, ką matote čia, yra surinkta per dieną, nes vakar kaip tik yra atiduota utilizavimui, išvažiavo visas krovinys. Tai per dieną mes surenkame maždaug apie 60 padangų.
– Ką turėtų žinoti automobilio savininkas? Kaip jis gali nemokamai tas padangas priduoti, kiek, kur?
– Iš tikrųjų nemokamai gali priduoti tiek padangų, kiek perka prekybvietėje – ar tai būtų internetinė, ar fizinė parduotuvė. Tuo tarpu jeigu jis keičiasi padangas autoservise ir jo padangos jau yra nebe naudotinos, servisas privalo jas priimti utilizacijai.
– Esame padangų keitimo salėje ir vaizdas kiek ramesnis negu žiemą.
– Taisyklės leidžia naudoti vasarines padangas nuo balandžio 1 d., bet iš tikrųjų jūs teisi. Pavasarinis sezonas yra kiek ramesnis. Žmonės turi šiek tiek daugiau laiko pasikeisti. Apribojimas iš tikrųjų yra dygliuotų padangų naudotojams, tai iki balandžio 10 d. privalu jas nusimontuoti. Su žieminėmis padangomis dar kurį laiką, kol vėsesni orai, tikrai dar galima pavažiuoti.
– Ir ką jūs pasakytumėt tiems vairuotojams, kurie sako, ai, važinėjau žiemą, važinėsiu su tomis pačiomis ir vasarą?
– Na, tai nėra tvarus sprendimas ir pačios padangos dilimo atžvilgiu. Kitas dalykas yra saugumas. Žieminė padanga yra pritaikyta dirbti prie žemesnių temperatūrų. Vasarą mes turim ir gerokai karštesnį asfaltą, ir daugiau vandens keliuose, dėl to žieminė padanga praranda savo savybes ir yra netinkama vasaros sąlygomis. Stabdymo kelias yra ilgesnis, dėvisi greičiau, galimai triukšmo šiek tiek daugiau, galimai kuro gali naudoti daugiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“7
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...
-
Rinkos naujokai: ar galima pasitikėti?6
Vos per dvejus trejus metus Europos automobilių rinkoje atsirado daugybė naujų, negirdėtų gamintojų iš Azijos. Šio regiono atstovai moka nustebinti techninėmis savo gaminių charakteristikomis, technologijomis ir santykinai maža kaina. O ...
-
Nedidelė rida: vilionės ir grėsmės3
Skelbimų portaluose galima rasti šimtus automobilių su nedidele rida už mažesnę nei rinkos kainą. Automobilių rinkos ekspertai pataria neskubėti įsigyti tokios transporto priemonės, nes už ridos gali slėptis tikrosios patrauklios kainos prie...
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką3
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Lietuvių lyderė – „Toyota“, lenkus sužavėjo „Porsche“2
Per balandžio mėnesį Lietuvos naujų automobilių parkas ūgtelėjo 15,2 proc., o kaimynus lenkus stebina neįprastos tendencijos rinkoje. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...