- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Taip garsioji Saltoniškių ir Narbuto gatvių sankryža sostinėje atrodė 2020 m. sausį – nei žalios rodyklės, nei papildomos sekcijos, leidžiančios sukti į dešinę. Automobilių eilės iškart išaugo. Šiuo metu vadinamosios žaliosios rodyklės nėra, tačiau atsirado papildoma sekcija. Lenteles su rodyklėmis prieš porą metų nusprendė nuimti tuometinė Vyriausybė, tačiau, kilus triukšmui, vėliau sprendimą atšaukė. Dalyje sankryžų, kuriose buvo žalios rodyklės, o papildomos sekcijos įrengti neišeina, sostinės valdžia norėtų šias lenteles grąžinti, praneša LNK.
„Dalis tų rodyklių jau yra grąžintos. Ir matom vietų, kur dar gali būti jų grąžinta tam, kad nekeliant pavojaus eismo saugumui, jos galėtų pagerinti eismo srautus“, – sakė Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Iki šio sprendimo Vilniuje buvo apie 120 lentelių su žaliomis rodyklėmis, tačiau kiek jų grįš, meras pasakyti dar negali.
„Gaunam į savivaldybę labai daug vietų ir prašymų iš gyventojų, kad kažkada buvo rodyklė, dabar ji nuimta ir ten stovima, ir be reikalo gaištamas laikas“, – teigė V. Benkunskas.
Beje, jų nuėmimas, po to grąžinimas, kelio ženklų korekcijos, šviesoforų keitimas, eismo juostų perbraižymas ir kiti susiję darbai Vilniui jau kainavo apie 100 tūkst. eurų.
Dėl valdžios sprendimo apie 150 lentelių su žaliomis rodyklėmis nuėmė ir Kaunas. Kol kas grąžino aštuonias. Dar apie 20 grąžinti svarsto. Kur tai vyks – specialistai kol kas tariasi. Beje, Kaunui nuėmimo, uždėjimo, sankryžų pertvarkymo darbai kainavo mažiau nei sostinei – apie 40 tūkst. eurų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Tikrai pastebėjome, kad kai kuriose sankryžose, kur lenteles panaikinom, atsirado mažesnis eismo laidumas. Grąžinus jas matome, kad eismo srautai pagerėjo, padaugėjo per sankryžą pravažiuojančių automobilių“, – padarė išvadą Kauno savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Į dešinę sukti leidžiančias lenteles grąžinti ruošiasi ir Klaipėda.
„Yra mūsų darbinė grupė sudaryta, kuri važiuoja ir nagrinėja 19 sankryžų jau atrinktų. Šitas sankryžas grąžinti žaliąsias rodykles mes artimiausiu metu pateiksime Transporto kompetencijų centrui“, – kalbėjo Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
Klaipėdiečiai to labai laukia.
„Nesąmonė didžiausia padaryta. Taigi kiek trukdymų. Aš stoviu gatvėj, kur galėčiau važiuoti. Užimu pilną juostą“, – piktinosi klaipėdietis.
„Žalios rodyklės yra reikalingos, nes sumažina kamščius“, – teigė kitas miesto gyventojas.
Tačiau imti ir paprasčiausiai prisukti atgal šių lentelių savivaldybės negali. Jų grąžinimą pagal įstatymą reikia suderinti su Transporto kompetencijų agentūra.
„Jeigu kyla klausimų dėl Vilniaus ir Klaipėdos miestų, tai galime atsakyti, kad šios savivaldybės oficialiai dėl lentelių derinimo nesikreipė. Kaunas yra šiais metais kreipęsis, bet čia metų pradžioje, šiuo metu neturime jokios informacijos dėl galimo kreipimosi“, – aiškino Transporto kompetencijų agentūros atstovas Evaldas Morkūnas.
Kol savivaldybės galvoja, kuriose sankryžose reikia tų rodyklių, Transporto kompetencijų agentūros atstovas sako, kad sprendimas leisti tam tikroje sankryžoje jas grąžinti ar ne priklauso ir nuo saugumo klausimų.
„Tikrai mes Lietuvoje turim daug klausimų, kuriose yra prastas matomumas. Ir mes sukdami į dešinę galime nepastebėti atvažiuojančių transporto priemonių, kas yra svarbu sukant į dešinę naudojantis žaliąja lentele“, – teigė E. Morkūnas.
Taip pat modeliuojama, ar grąžinus lentelę tikrai pagerėtų sankryžos pralaidumas. Pirmenybė vis dėlto teikiama papildomos sekcijos įrengimui, ne žaliosios rodyklės grąžinimui – esą taip saugiau.
„Jeigu mes nustatome, kad sankryžos modernizavimas turėtų teigiamą efektą, tuomet mes rekomenduojame vis dėlto įrengti sekciją ten, kur leidžia galimybės. Kur neleidžia galimybės modernizuoti sankryžos ir įrengti papildomos sekcijos posūkyje į dešinę, tuomet mes leidžiame įrengti lentelę“, – kalbėjo Transporto kompetencijų agentūros atstovas.
Kiek savivaldybėms kainuos šių lentelių grąžinimas kitąmet, kol kas nesuskaičiuota.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi16
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?14
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas62
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
Grėsminga promilių statistika3
Šį mėnesį sulaikytų neblaivių vairuotojų antirekordininku pretenduoja tapti Vilniaus gyventojas. ...
-
Perspėja automobilių pirkėjus: saugokitės pardavėjų gudrybių10
Naujų automobilių pirkėjai jaučiasi ramūs, nes dėl suteiktos garantijos jie bent kelerius metus gali nesirūpinti automobilio problemomis. Naudota transporto priemonė neretai atneša galvos skausmą. Specialistai pataria, kaip išsirinkti na...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau2
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...