- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mobilumas kaip paslauga (angl. MaaS – mobility as a service) yra plačiai aptarinėjama tema šiomis dienomis, o šį verslo modelį pritaikantys startuoliai bando užkariauti pasaulį kaip kažkada tai darė FinTech sektorius.
Prognozuojama, kad mobilumo kaip paslaugos sektoriaus vertė viršys 40 trilijonų dolerių iki 2030 metų. Visame pasaulyje planuojamos arba pradedamos vykdyti iniciatyvos, kurių tikslas sukurti gyvybiškai svarbią ir tvarią ekosistemą, atitinkančią besivystančios visuomenės poreikius bei tvarumo filosofiją. Taip siekiama sujungti ir įtraukti visas susijusias šalis, t. y. paslaugų teikėjus, transporto operatorius, valdžios institucijas bei vartotojus. Mobilumas kaip paslauga (MaaS) – tai nauja judėjimo koncepcija, kuri integruoja, valdo ir dalinasi privačiu bei viešuoju transportu, taip siekdama užpildyti atotrūkį tarp viešojo ir privataus transporto operatorių.
Mobilumas kaip paslauga. Kas tai?
Mobilumas kaip paslauga (toliau – MaaS) – tai įvairių transporto paslaugų integravimas į vieną mobilumo paslaugą, prieinamą pagal poreikį. Taigi MaaS yra transporto ar mobilumo prieigos pažadas. Naudotojui MaaS siūlo pridėtinę vertę – patogumą, t. y. naudojama viena programa bei vienas mokėjimo būdas. Siekdamas patenkinti kliento pageidavimus, MaaS operatoriai siūlo įvairias transporto parinktis, nesvarbu, ar tai viešasis transportas, automobilių ar dviračių dalijimasis, taksi, pavėžėjimo paslauga, trumpalaikė ar ilgalaikė automobilių nuoma, automobilio abonementas, ar šių paslaugų derinys. MaaS konceptas ypač greitai evoliucionuoja kurdamas naujas verslo nišas, ieško, kaip organizuoti ir eksploatuoti įvairias transporto galimybes, įskaitant prieigą prie tikslios informacijos apie vartotoją, paklausą bei naujas tvaraus judėjimo kryptis.
Mobilumo kaip paslaugos (MaaS) pridėtinė vertė bei nauda
Kertinis principas, kuris įgalina MaaS veikimą, yra orientacija į vartotoją. Siekiama sukurti tokią ekosistemą, kuri pasiūlytų geriausią vertę, padedant patenkinti mobilumo poreikius ir išspręsti nepatogumo faktorių tiek privatiems, tiek verslo vartotojams, o svarbiausia – pagerinti visos transporto sistemos efektyvumą. Tai reiškia, kad norima sukurti tokią aplinką, kuri turėtų daugiau pasirinkimo galimybių, daugiau laisvės bei užtikrintumo, t. y. įgyvendintų pirminį pažadą:
- Lengvesnė ir labiau informuota naudotojo sąveika su transporto tinklu, įskaitant daugiarūšę prieigą.
- Galimybė pritaikyti paslaugas individualiems poreikiams, kad būtų patenkinti vartotojų poreikiai (tinkamu laiku ir už prieinamą kainą) bei transporto tinklo veiksmingumas.
- Sąveika ir integruota sistema, leidžianti dalytis duomenimis tarp naudotojų ir transporto operatorių bei savininkų.
- Didesnis žmonių ir prekių pervežimo efektyvumas: sumažėja spūstys ir perpildymas, o sutrumpėjęs kelionės laikas gali turėti naudos sveikatai bei ekonominei.
- Mažesnis poveikis aplinkai.
WeFleet nuotr.
Ilgalaikė automobilio nuoma
Mobilumas kaip paslauga turi nemažai skirtingų verslo modelių, o vienas iš jų automobilio veiklos nuoma be įsipareigojimų arba kitaip – automobilio abonementas įmonėms. Lietuvoje pirmoji tokio pobūdžio kompanija „WeFleet“ siūlo išskirtines ilgalaikės automobilių nuomos sąlygas su lanksčiais pasirinkimais jūsų verslui:
- „WeFleet“ abonementą vos 1 mėnesiui galite įsigyti be jokių papildomų įsipareigojimų ir su įskaičiuotu KASKO draudimu.
- Nereikia mokėti pradinio įnašo ir galite keisti naujus automobilius.
- Nemokamas pristatymas Kaune ir Vilniuje.
- Patogus ir greitas aptarnavimas.
- Minimali nuoma – 1 mėnesis.
- „WeFleet“ automobiliai yra visiškai nauji arba su minimalia rida iki 5000 km.
- Galite keliauti Europos Sąjungos teritorijoje.
„WeFleet“ – tai inovatyvi mobilumo kompanija, siūlanti patogesnę ir lankstesnę automobilių naudojimo alternatyvą verslui. Už fiksuotą mėnesio kainą „WeFleet“ suteikia visapusišką mobilumo paketą įmonėms. Automobilio abonementas yra lengvas ir patogus būdas naudotis naujais automobiliais bei juos keisti, išvengiant ilgalaikių sutarčių, pradinio įnašo bei automobilių aptarnavimo rūpesčių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ką būtina žinoti visiems vairuotojams: labai svarbu, kurioje vietoje padaryta žala
Vasara yra stichijų metas, kai vyksta įvairios audros: liūtys, kruša, lūžta medžių šakos ir nukenčia automobiliai. ...
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo52
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris2
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis3
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui5
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...
-
Seimas nepritarė siūlymui iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius5
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. ...