- Ignas Dobrovolskas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako ir po Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabų vis dar tikintis, kad dėl projekto galima rasti susitarimą. Tačiau jis tikino jau padaręs nuolaidų ir nežinąs, kaip būtų galima kompleksą pastatyti už mažesnę kainą.
„Vilčių yra, jos visada miršta paskutinės. Vis dar tikime, kad galima surasti protingą susitarimą, juo labiau, jog pastabos, kurias pateikė Viešųjų pirkimų tarnyba nėra tokios, į kurias nebūtų galima atsižvelgti“, – pirmadienį „Žinių radijui“ kalbėjo A. Avulis.
„Esmė labai paprasta, esame paskaičiavę, už kiek galime pastatyti šį kompleksą. VPT teigia, kad Vilniaus miesto savivaldybė galėjo geriau susiderėti. Mūsų derybos su savivaldybe vyko gana kietai, kiek mes galėjome, tiek padarėme nuolaidų, toliau tiesiog nepajėgiu, nežinau, kaip pastatyti už mažesnę kainą“, – aiškino jis.
A. Avulis pažymėjo, kad VPT argumentacija nėra logiška, o jis didesnių nuolaidų dėl kainos negalįs padaryti. Jis taip pat priminė, kad VPT jau kartą sustabdžius koncesijos sutarties vykdymą, ginčų teismuose laikotarpiu statybos kaina išaugo 7 mln. eurų.
„Kai VPT kelia klausimą, ar galėtų būti dar didesnės nuolaidos iš koncesininko, aš neturiu tokių nuolaidų. (...) Logikos ten nėra, mes einame per logiką ir teikiame argumentus, kad jeigu kainos pabrango per tą laikotarpį 43 proc., o savivaldybė sutinka tik 27 proc. jų kompensuoti, tai čia yra kompromisas“, – sakė „Hanner“ vadovas.
„VPT taip į lentynas sudėlioja skaičius, kad sako, jog galėjo daugiau prisiimti koncesininkas, bet iš kitos pusės mes irgi turime gana stiprių argumentų, jog būtent VPT 2020 m. sustabdė procesą, koncesijos sutarties vykdymą ir tada pusantrų metų vyko teismai. Jie baigėsi tuo, kad buvo pasirašyta koncesijos sutartis. Bet per tą periodą, kol vyko ginčas teismuose, statybos kaina padidėjo 7 mln. eurų“, – pažymėjo jis.
Vis tik „Hanner“ vadovas tikina, kad erdvės ieškoti susitarimo dėl projekto vis dar yra.
„Savivaldybė turi tikslą ir norą, kad sporto kompleksas būtų, (...) užbaigti šį projektą ir aišku, jog jie ieško kompromiso ir susitarimo. Manau, kad yra dar tos erdvės“, – kalbėjo A. Avulis.
„Jeigu man neleidžia dirbti, kaip aš stadioną galiu pastatyti iki 2026 m. pabaigos. Pasakytų, kad ne (negalima statyti – ELTA), tai irgi labai geras atsakymas, visi padėkojame vieni kitiems už parodytą dėmesį išsiskirstome ir einame dirbti savo darbų“, – tvirtino jis.
Jeigu man neleidžia dirbti, kaip aš stadioną galiu pastatyti iki 2026 m. pabaigos.
A. Avulis sako, kad artimiausiu metu turėtų įvykti susitikimas tarp Vilniaus miesto savivaldybės ir VPT bei jeigu tarnyba sutiks su siūlomais sprendiniais, bus galima judėti toliau.
„Mano žiniomis, turėtų įvykti susitikimas tarp savivaldybės ir VPT bei Vilniaus miesto savivaldybė turėtų pateikti, kaip turėtų ištaisyti pastabas, kurias gavo iš VPT. Jeigu VPT sutiks su pasiūlymais, siūlomais sprendiniais, tada bus galima judėti toliau“, – teigė „Hanner“ vadovas.
„Bet dėl to, kad šiek tiek pajuda sutartis, vėl turi būti einama į savivaldybės tarybą ir Vilniaus miesto taryboje gauti patvirtinimą naujiems skaičiams. Po to, jeigu taryba patvirtina, turi būti pasirašyta nauja koncesijos sutartis ir VPT dar kartą turi teisę pateikti savo pastabas“, – aiškino jis.
Galiausiai „Hanner“ vadovas teigė, kad jam yra „šiek tiek gėda“, jog Lietuvoje nesugebama pastatyti stadiono.
„Procesas be pabaigos, ir man kaip verslininkui, tokie procesai darosi kuo toliau, tuo mažiau įdomūs. (...) Man šiek tiek gėda, kad tiek daug pasiekę, padarę Lietuvoje esame ir nesugebame pastatyti kažkokio stadiono“, – sakė jis.
VPT praeitą savaitę pranešė, kad Nacionalinio stadiono koncesinės sutarties projekto pakeitimuose trūksta kainos apskaičiavimo pagrįstumo, todėl Vilniaus savivaldybė ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) rizikuoja permokėti. Taip pat, anot institucijos, nėra aišku, kodėl kainų padidėjimo rizika nėra dalijamasi tarp visų šalių, o atsakomybė visiškai perkeliama savivaldybei ir ministerijai.
Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas teigė, kad VPT išvada dėl Nacionalinio stadiono koncesinės sutarties parodo, jog galima tęsti projektą. Tuo metu A. Avulis teigė, kad VPT pastabos nekeičia planų užbaigti dešimtmečius besitęsiantį projektą.
ELTA primena, kad vasario pabaigoje Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė pokyčiams, numatytiems sostinės daugiafunkciame projekte.
Nacionalinio stadiono projektą Vilniuje iš kapitalo fondų valdytojos „BaltCap“ ketina perimti nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Hanner“. Jos savininkas Arvydas Avulis nurodo, kad stadiono statybas galėtų užbaigti iki 2026 metų pabaigos. Pasak sostinės mero Valdo Benkunsko, vien faktinė statybų kaina nuo 2020 m. pradžios iki 2022 m. vidurio padidėjo 40 proc.
Visą daugiafunkcį kompleksą sudaro Nacionalinis stadionas su sporto muziejumi viduje, sporto centras su krepšinio, rankinio, gimnastikos, bokso salėmis, trys futbolo treniruočių aikštės, tarptautinės kategorijos lengvosios atletikos stadionas su futbolo aikšte, lengvosios atletikos apšilimo zona su mėtymo sektoriais, kultūros centras su biblioteka ir 300 vietų vaikų darželis.
V. Benkunsko teigimu, po indeksavimo Nacionalinis stadionas su visu daugiafunkciu kompleksu turėtų kainuoti maždaug 1,2 mln. eurų daugiau nei planuota anksčiau, t. y. 157,2 mln. eurų. Skaičiuojama, statybos darbai pabrango 27,1 mln. eurų, dar prisidėtų naujų darbų (3 tūkst. papildomų vietų stadione ir universali arena), t. y. 13 mln. eurų. Tačiau teigiama, kad 38,1 mln. eurų būtų galima sutaupyti skolinantis tik 2 m., o ne 22 m., kaip planuota anksčiau.
Prieš statybų atnaujinimą savivaldybei dar reikės sulaukti teigiamos Europos Komisijos išvados.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LAT: teismas turės iš naujo nagrinėti, ar e. tollingo sistemos rangovė pasirinkta teisėtai
Apeliacinis teismas iš naujo turės vertinti, ar milijoninės vertės elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos, vadinamojo e. tollingo, diegimui bendrovė „ProIT“ buvo pasirinkta teisėtai, nusprendė Lietuvos Aukščiaus...
-
Vilniečius už balandį pasieks perpus mažesnės sąskaitos3
Nepaisant prognozių, kad per anksti sostinės savivaldybei baigus šildymą ir vėl jį atnaujinus vilniečiams teks už tai susimokėti daugiau, sąskaitos už balandį juos pasieks perpus mažesnės. ...
-
R. Pocius: gamtinių dujų kainos antrą pusmetį gyventojams turėtų likti panašios1
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, kad gamtinių dujų kainos antrąjį šių metų pusmetį gyventojams turėtų išlikti panašios į esančias balandį–birželį, arba tokios pat. ...
-
Balandį – suderinta 0,4 proc. metinė, 0,3 proc. mėnesio infliacija1
Balandį apskaičiuota metinė infliacija Lietuvoje pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis suderintą vartotojų kainų indeksą siekė 0,4 procento. ...
-
Lošimų priežiūros tarnybos vadovas dėl gero darbo paskirtas naujai kadencijai be konkurso9
Finansų ministrė Gintarė Skaistė be konkurso paskyrė Lošimų priežiūros tarnybos (LPT) vadovą Virginijų Daukšį naujai kadencijai vadovauti įstaigai, tai padaryti leido labai geras tarnautojo veiklos įvertinimas, o sprendimui skirti j...
-
Seime – siūlymas sudaryti palankesnes sąlygas pluoštinių kanapių produktų įvežimui į Lietuvą3
Seimas imasi svarstyti žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko pateiktas Pluoštinių kanapių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama sudaryti palankesnes sąlygas įvežti į Lietuvą iš kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių pluoštini...
-
S. Gentvilas: dėl transporto keliamos taršos – Susisiekimo ministerijos atsakomybė13
Valstybės kontrolei (VK) skelbiant, kad atsinaujinančių išteklių panaudojimas ir energijos vartojimo efektyvumas transporte didėja nežymiai, ar net mažėja, o elektros naudojimo plėtra šiame sektoriuje vyksta per lėtai, aplinkos ministra...
-
Į uostamiestį sugrįžo bagažinių turgus6
Bagažinių turgus vėl grįžo į uostamiestį ir jau artėjantį savaitgalį miestiečiai turės galimybę apsilankyti turguje, kur galės įsigyti įvairių dekoro detalių, sendaikčių, indų ar knygų. Šiais metais bagažinių turguje dalyvaus net...
-
LEA: vidutinės degalų kainos mažėjo antrą savaitę iš eilės
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) praneša, kad per savaitę šalyje benzinas atpigo 1,0 proc., o dyzelinas – 2,3 procento. Tai jau antra savaitė iš eilės, kai vidutinės degalų kainos Lietuvoje mažėjo. ...
-
Visuomeninės elektros kainos viršutinė riba nuo liepos mažės 8–12 proc.1
Visuomeninės elektros kainos, kurią moka nepriklausomo tiekėjo nepasirinkę trečiojo rinkos liberalizavimo etapo buitiniai vartotojai, viršutinė riba nuo liepos mažėja 8–12 proc., ketvirtadienį pranešė Valstybinė energetikos regul...