- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sausros alina šalies upes, tad kauniečiai teiraujasi, ar Nemune pakankamas vandens lygis plauti turistiniams laivams. Valstybinės vandens kelių direkcijos (VVKD) atstovai tikina, kad su nedidelės grimzlės laiveliais galima plaukti iki pat Nidos.
Ar galima plaukti?
Kauniečių šeima planavo savaitgalį pasidaryti pramogą ir plaukti laivu „Vilkija“, kuris turistus plukdo nuo Kauno iki Vilkijos ir atgal. Tačiau žmonės suabejojo, ar tai bus galima padaryti, mat visur skelbiama, kad upės nusekusios ir tuoj pasieks kritinį lygį.
VVKD atstovai tikino, kad Nemunas dar nėra taip nusekęs. Vietomis yra pavojingesnių ruožų, tačiau nedideliais laiveliais galima pasiekti ir Nidą.
„Nemunas, kaip ir visos Lietuvos upės, šiuo metu yra labai nusekęs, vandens gylis atskirose upės atkarpose yra žemiau nustatyto (Kaunas-Jurbarkas - 1,2 m., Jurbarkas-Atmatos žiotys – 1,5 m.). Tokia situacija susidarė dėl visa šalį alinančios sausros, kuri jau artėja prie stichinės sausros. Net ir intensyviai valant seklumas, vidaus vandens kelių valdytojas nebegali užtikrinti reikiamų gylių visame Nemuno kelyje. Tačiau tai nereiškia, kad laivyba Nemunu yra negalima. Tiesiog norime atkreipti laivavedžių dėmesį, kad jie atidžiai sektų vandens gylius, kurie kasdien yra skelbiami mūsų internetinėje svetainėje. Vadovaudamiesi pateiktais gyliais ir savo laivo technine charakteristika, jie turėtų atsakingai vertinti vandens kelio ruožus ir planuotis maršrutus“, – portalui kauno.diena.lt pažymėjo VVKD laivybos direktorius Aurelijus Rimas.
Nemuno gylis
VVKD nuolat matuoja upių gylį. Specialistai pateikė, koks Nemuno gylis ties Kaunu yra dabar.
Anot VVKD, šiuo metu vandens kelio ruože Kaunas – Jurbarkas vandens gylis yra ir mažiau nei 1,20 m. Štai ties Brūže yra 1,05 m, Zapyškiu – 1,10 m, Matanskyne – Sutkiškiais – 1,10 m, Veliuona – 1 m, Stulgiais – 1,05 m, Kaniūkais – 1,10 m, Kaimeliu – 1,05 m.
Ruože Jurbarkas – Uostadvaris vandens gylis taip pat kai kur mažiau nei 1,50 m.
Tokios sausros – klimato kaitos padarinys. Norint, kad šalies upės grįžtų į įprastą lygi reikėtų bent kelių savaičių labai intensyvaus lietaus.
„Didžiajai daliai pramoginių laivų tokio gylio plaukiojimui užtenka. Laivavedžiai tiesiog šiuo metu turėtų būti atidesni. Gyliai nuolatos keičiasi ne tik dėl senkančio vandens ar lyjančio lietaus, bet ir dėl Kauno hidroelektrinės įtakos vandens lygiui“, – pažymėjo A.Rimas.
„Tiek „Vilkijai“, tiek „Kaunui“ gylio užtenka. Plaukti ar neplaukti, sprendimą priima laivų kapitonai, įvertinę vandens lygį ir kiekvieno laivo techninę specifikaciją. „Vilkija“ šį savaitgalį plaukios numatytu maršrutu“, – pažymėjo VVKD laivybos direktorius.
Įspėjimai dideliems laivams
A.Rimas portalui kauno.diena.lt teigė, kad šiuo metu Nemunu sudėtinga būtų plaukti didesnės grimzlės laivams.
„Nemune pilnu pajėgumu dirba abi VVKD žemsiurbės. Darbų zona – Jurbarko ir Šakių rajonai. Drastiškai trūkstant paviršinio vandens, dar aktyvesnis valymas Nemuno upėje problemos neišspręstų. Kasant vis giliau, vietoje upių liktų tik siauri kanalai, nes tiesiog trūksta vandens. Norint išlaikyti intensyvią laivybą senkant vandens lygiui, reikalinga suirusių vandens kelią formuojančių ir palaikančių įrenginių – bunų rekonstrukcija. Daugiau nei dešimtmetį bunų remontui nebuvo skirtas finansavimas, tad jos nebeatlieka savo vaidmens“, – apie atliekamus darbus, kurie palaiko Nemuno pritaikymą laivybai kalbėjo A.Rimas.
Jis informavo, kad VVKD planuoja kitais metais pradėti vandens kelio Kaunas-Atmatos žiotys bunų sutvarkymo ir atstatymo darbus. Tai būtų vykdoma iš projektinių lėšų. Po kelerių veikimo metų, bunos pagerins laivybos sąlygas, tad net sausros metu nukritus vandens lygiui, navigacija bus galima.
„Tokios sausros – klimato kaitos padarinys. Norint, kad šalies upės grįžtų į įprastą lygi reikėtų bent kelių savaičių labai intensyvaus lietaus“, – pažymėjo VVKD laivybos direktorius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Istorinė akimirka: Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža33
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) Kauno žiemos uoste į vandenį nuleista upinė barža, galinti vienu metu gabenti iki 90 konteinerių. Tai istorinis momentas visai laivybai, nes krovinių gabenimas vidaus vandenimis padės ne tik sutaupyti, bet ir že...
-
Kauno pramonininkų asociacija pasirašė sutartį su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija3
Besibaigiant sezonui, gegužės 13 dienos popietę visi Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos (KKPDA) nariai rinkosi į metinį ataskaitinį susirinkimą, kuris vyko AB „Volfas Engelman“ Galerijoje. Asociacijos vadovybė naria...
-
Trūksta žodžių: pakrantę sutvarkė, bet šiukšles išvertė laukuose1
Kaišiadorys šiemet tapo Lietuvos kultūros sostine ir prie įvažiavimo į miestą, šalia vieno ežero, pasistatė miesto ženklą. Tam reikėjo sutvarkyti ežero pakrantę ir išrauti nendres. Tačiau, atrodo, viskas, kas išt...
-
Kaune apdovanojimais pagerbtos socialiai atsakingos organizacijos ir iniciatyvos7
Kaunas penktus metus iš eilės įvertina socialiai atsakingas organizacijas bei iniciatyvas, rodančias išskirtinį dėmesį specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Šią savaitę įteikti apdovanojimai „Kaunas visiems“ 20...
-
Kauno parama Ukrainai – perduos nebereikalingą greitosios automobilį
Kauno miesto taryba atliepė į Charkivo rajono atstovų prašymą suteikti humanitarinę pagalbą – greitosios medicinos pagalbos automobilį. Ši transporto priemonė padės teikti pagalbą nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams. ...
-
Keičiasi vietos, kur bus galima prekiauti maistu iš specialių automobilių1
Miesto tarybos posėdyje pakoreguotos prekybos Kauno viešosiose vietose taisyklės, pagal kurias bus daugiau vietų, kur galima prekiauti maistu iš specializuotų automobilių. Tiesa, kai kurios vietos nebuvo populiarios, todėl nuo šiol j...
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti99
Kauno taryba pritarė apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Mažų emisijų zoną kertant tranzitu reikės sumokėti 2 eurus, tačiau jei žmonės čia užsibus, mokestis bus taikomas tik už parkavimą. Gyventojams numatyta išimčių. ...
-
„Ryanair“ atidarė antrą orlaivių priežiūros angarą Kauno oro uoste – investavo 20 mln. eurų3
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ Kauno oro uoste antradienį oficialiai atidarė antrąjį orlaivių remonto ir techninės priežiūros pastatą su dviem angarais, į kurį investavo 20 mln. eurų. ...
-
Niršta dėl pertvarkų Savanorių prospekte: kada tai baigsis?23
Savanorių prospekte naujai subraižytos eismo linijos piktina vairuotojus. Vietomis neliko kairiųjų posūkių, kitur – neaišku, kaip grįžti į namus. Dėl pokyčių esą gausėja spūsčių. ...
-
Kaune į Nemuną bus nuleista didžiausia barža Baltijos šalyse5
Antradienį Kaune į Nemuną bus nuleista didžiausia Baltijos šalyse barža, skirta vidaus laivybai. ...